Openingsweekend

We zetten het academiejaar altijd goed in met een koorweekend. Op dit weekend repeteren we onder andere voor de opening van het academiejaar.

Opening van het academiejaar

Op de feestelijke opening van het academiejaar aan de KU Leuven zorgen wij voor een streepje muziek voor de togati en in de misviering.

© Filip Van Loock

Aulazingen

Tijdens de eerste weken van het academiejaar proberen we zoveel mogelijk studenten enthousiast te maken voor het LUK door een liedje te gaan zingen in hun les.

Ontmoetingsavond

Op de ontmoetingsavond, georganiseerd door tweedejaars, leren de “nieuwtjes” en de “oudjes” elkaar kennen met een spel en veel dessertjes.

Irish Pub

Na elke repetitie trekken we naar ons stamcafé, de Irish Pub, voor een glaasje en hoogstwaarschijnlijk een goeie schlager.

Open koorkot

Opendeur in het Groot Begijnhof 31, waar het bestuur van het LUK op kot zit.

Herdenkingsviering

Om de twee jaar verzorgt het LUK de muziek voor de herdenkingsviering voor overleden studenten en personeel van KU Leuven.

Schlageravond

Een LUK-cantus, oftewel een schlageravond, moet je ooit eens meegemaakt hebben. Denk 8-stemmig gezang in plaats van zat gebrabbel. Oké, misschien een béééétje zat gebrabbel.